יעל וסיסרא

שאלה

שלום רב..
יש לי שאלה ברשותך,
קראתי משהו באינטרנט שזעזע אותי ,הנה :

"חכמי התלמוד ראו כדבר לגיטימי ואף מבורך שימוש במיניות אישה על מנת להביא הצלה לעם ישראל. ואמרו בהקשר של יעל ותמר, "גדולה עבירה לשמה, ממצוה שלא לשמה" (בבלי, הוריות י´ ע"ב, נזיר כ"ג ע"ב). וכמו כן מהפסוק " תְּבֹרַךְ מִנָּשִׁים יָעֵל אֵשֶׁת חֶבֶר הַקֵּינִי מִנָּשִׁים בָּאֹהֶל תְּבֹרָךְ" (מן הכפילות ומן ההדגשה מ"נשים באוהל תבורך") דרשו חז"ל שתבורך יעל יותר משרה ורבקה אמהות האומה אשר חיו בצניעות והיו "יושבות אוהל".

איך יכול להיות כשיש מצב של סכנה אישה יכולה להפר חוק צניעות כזה גדול,עד כדי כך של לקיים יחסי מין לשם הצלה,למה האישה צריך למכור את עצמה לאויב על מנת להציל,

הרי אמרו כי אי אפשר לעשות מצווה עם עברה ביחד..אז איך אפשר להרוג שר צבא בתנאי לכך שהיא תקיים איתו יחסי מין ותפתה אותו,זה לא מתקבל על הדעת ואפילו מרתיח ומרגיז אותי
נשים הן לא זונות של גויים,וסליחה על הביטוי הקשה, אבל זה היה לי מאוד קשה לקרוא את זה בתור אישה...


תודה רבה אשמח אם תענה לי :)

תשובה

בס"ד
שלום וברכת ד´

כל יהודי מגויס לקידוש שמו הגדול. כשם שחייל מסתכן במלחמה, כך גם אשה שיכולה להציל את עם ישראל למרות שיש בכך עבירה לכאורה אבל המצווה גדולה יותר שהיא קידוש השם גדול.

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
.

הרב יהודה הלוי עמיחי | 12/30/2012 10:33:52 PM