יחסי אישות בנישואין

שאלה

שלום אני נשואי כמעט שנה ואנחנו חוזרים בתשובה.
ראשית אציין שאנני מצאתי היכן לשאול את השאלות האלו מיכוון הצניעות שבדבר ואיני מרגיש בנוח להתייעץ עם רב שמכיר אותי בנושאים אלו. לכן שמחתי על כך שהגעתי לפורום זה כי שחפשתי מידע בנושאים אלו באינטרנט קיבלתי מידע לא ברור שנראה כי גם חילונים עונים עליו. לכן אם אין אתם רואים בשאלה זו כראויה לפרסום אנא לפחות שילחו לי תשובות למייל האישי שלי.

אני ואישתי קיימנו יחסים לפני החתונה כעת אנו חוזרים בתשובה ושומרים על נידה כהלכתה. התנסנו בעבר במספר דרכים לקיום יחסי מין מלבד הביאה הרגילה. לאחר הנישאין הפסקנו עם היחסים האנלים(ביאה שלא כדרכה-שולן ערוך) והאורלים( ביאה דרך איברים) כיוון שיש בכך חטא זרע לבטלה. כעת אישתי ברוך ה´ בהריון והרי היא מותרת לי ואינה נידה. ועל כן יש קצת ירידת מתח בחיי האישות כי כבר אין את הגעגוע שחשים בימי הנידה. ועל כן אני חש שהתשוקה ירדה. לכן היינו רוצים לגוון את הביאה וקראתי על כך שיחסים אנאלים עם אישה מותרים אך לא רוצים לפי הרמבן שהרי כתוב "משכבי אישה"- שיש כמה משכבים. והנושא הזה חדש לי כי הרי חשבתי שזה אסור בכלל. מה עוד שקראתי שיחסים אלו מותרים כל עוד הגבר לא מגיעה לשפיכה שיש בזה כמעשה ער ואונן.והרי זהו זרע לבטלה.

עכשיו השאלה שלי היא האם בזמן זה שאישתי הרה והרי אנו מקיימם יחסים לשם מצוות עונתה ולא לשם מצוות פרו ורבו הרי כבר אין כאן את נושאי השחתת הזרע לבטלה. אז האם בזמן ההריון מותר לנו לקיים יחסים אנלים כמובן ברצונה של אשתי.

אדגיש ואומר שהופתעתי שהכן יש בהלכה שלנו מידע בנושאים אלו כי לאחר שהתחזקנו חשבתי נחשב בדת למעשי תועבה ומעשי סדום.

אודה לכם על תשובתכם המהירה
שבת שלום לכולנו
דביר

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד´

בזמן הריון זה לא הוצאת ז"ל, כל תשמיש כדרך המשמשים איננו ז"ל, אפילו אם זקן וזקנה או אישה בהריון או לאחר לידה אין זה ז"ל, רק ביאה שלא כדרך אישות של איש ואשה יש בו ז"ל, ועל כן בתשמיש שמוציא ז"ל ואיננו כדרך איש ואשה הוא אסור. אבל תשמיש רגיל ונורלמי איננו ז"ל, אלא דרך אישות.
יש עוד להאריך בכך אולם בגלל ערב פסח אין כעת המקום לפרט, ובייחוד שפרוט צריך להיות בין אדם לחברו באופן אישי ולא אינטרנט.

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון יהודה הלוי עמיחי | 2/4/2013 1:23:50 PM