אכילת עראי בתפוז

שאלה

החזון איש כותב (דמאי) שאין אכילת עראי בפרי שצריך לקלפו כגון תפוז או שהוא גדול כמו אבטיח. ולכן תמיד יהיה חיוב לעשר תפוז גם כשאוכלים אחד אחד באכילת עראי בחצר המשתמרת.
האם דין זה מוסכם גם על שאר הפוסקים? או שזה חידוש וחומרה שלו?
תודה!

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

בירושלמי מעשרות פ"ב ה"ו, נאמר:
גפן שהיא נטועה בחצר נוטל את כל האשכול וכן ברמון וכן באבטיח דברי רבי טרפון רבי עקיבה אומר מגרגר באשכול ופורט ברימון וסופת באבטיח
זאת היא פרשנות של החז"א בירושלמי, אבל נראית נכונה.

בברכת התורה והארץ
הרב יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ

הרב יהודה הלוי עמיחי |