הושלמו ביקורות פתע לבדיקת הליך הרישום לנישואין

הושלמו ביקורות פתע לבדיקת הליך הרישום לנישואין

המשרד לשרותי דת ביצע בתקופה האחרונה שורה של ביקורות למועצות הדתיות במטרה לבחון את רמת השירות לאזרח. במסגרת הבדיקה נשלחו זוגות להירשם לנישואין ובדקו את רמת השירות והעמידה בנהלים.

| ניסן תשע"ג

לפי הדיווח באתר 'כיפה', מטרת הפעילות הסמויה, שהתקיימה באמצעות חברת MARKETEST, הייתה לבחון את השירות הניתן מרשם הנישואין ולדמות תהליך של קבלת שירות ככל תושב אחר. בסיום התהליך דיווחו הזוגות על חווית השירות, תוך התמקדות בפרמטרים: חזות ,אופן קבלת פנים ופרידה, אדיבות וסובלנות, יחס אישי, מקצועיות ושביעות רצון כללית. הזוגות לא קיבלו הנחיה מפורטת והתבקשו לחוות את דעתם על פי נותנים בסיסיים בלבד שניתנו להם ועל פי היחס שקיבלו.

 

בעקבות הפרויקט קיבל המשרד לשירותי דת מדד מהימן על איכות שירות המועצות הדתיות ונקודות ספציפיות לשיפורו. לפרויקט נבחרו באופן אקראי שמונה מועצות מרחבי הארץ. הזוגות הגיעו אל משרדי המועצות בשעות הפעילות שלהם ובדקו את רמת השירות.

תוצאות הביקורות היו חיוביות והפתיעו את המשרד. כאמור בלטו לטובה המועצות הדתיות של תל אביב וראשון לציון. אביגדור אוחנה, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, צוטט ב'כיפה': "התוצאות בהחלט הפתיעו אותי לטובה, אולם אנו יודעים שתוצאות הגיעו כתוצאה מתהליכים ממושכים של רה-ארגון, הטמעת השירות לאזרח כערך עליון והתמקצעות של אנשי הניהול במועצות הדתיות. אמנם, טרם הגענו לרמה האופטימאלית ביותר ובהחלט יש עוד מקום לשיפור אך, התוצאות מצביעות על כך שאנו בדרך הנכונה".