חקלאים דתיים על חוק זכויות בעלי החיים: בלתי מתקבל על הדעת

חקלאים דתיים על חוק זכויות בעלי החיים: בלתי מתקבל על הדעת

חקלאים דתיים יוצאים נגד הצעת חוק זכויות בעלי החיים, "רוצים להעמיד את בעלי החיים כשווי זכויות לאדם. זה בלתי מתקבל על הדעת"

מתוך אתר כיפה | כ"ח תשרי תשע"ו

חקלאים דתיים יוצאים נגד הצעת חוק יסוד לזכויות בעלי חיים שהגיש לאחרונה ח"כ אייל בן ראובן בעידוד ארגוני בעלי חיים.

"בחוק זכויות בעלי החיים רוצים להעמיד את בעלי החיים כשווי זכויות לאדם. זה בלתי מתקבל על הדעת כי אתה לא יודע לאן זה יוביל", אומר החקלאי עוז קדמון - מגורש מגוש קטיף שמגדל היום עדר עיזים בכפר מימון. "נקודת המוצא היא שבעלי החיים נועדו לשרת את האנשים, אך מצד שני התורה אומרת לנו, וכך אנו מתנהגים, לדאוג לרווחתם של בעלי החיים שאנחנו מגדלים", מסביר קדמון את עמדתו.

קדמון מצטרף לעמדת פורום 'חותם' אשר יצאו לאחרונה נגד החוק. "זה לא משהו שצריך לסתור. אנחנו נותנים להם תנאי מחייה נאותים, אבל יש סיטואציות שבהם אכן ישנה פגיעה מסויימת בבעלי החיים. עצם שחיטת בעלי החיים, או ששמים מספר, או חותכים קרניים או כאשר עושים השבחה גנטית כדי שיהיו פחות מחלות ויתנו יותר חלב וכד'. אי אפשר כל פעם לשאול את העז או הפרה האם זה מתאים לה. זה לא בנאדם אלא בעל חיים והוא נועד לשרת אותנו ובסופו של דבר הפעולות הללו הן בשביל הצרכנים".

קדמון מסביר כי באופן עקרוני אינו מתנגד לתקנות שכבר קיימות בתחום גידול בעלי החיים, אולם חוק יסוד שהגדרותיו אינן ברורות, עלול לגרום לבעיה חמורה וקושי בגידול בעלי החיים.

חקלאים נוספים תקפו את החוק. לדבריהם "ההגדרות בחוק אינן ברורות. כשיש אנשים מהסוג הזה של אותם פעילי בעלי חיים, אסור להשאיר בחוק דברים בלתי מוגדרים".

"אנונימוס וכל העמותות הללו לא דואגות לרווחת האנשים. אלו עמותות שרוצות שכל העולם יהיה טבעוני, אבל העולם הזה לא מתנהל ככה. צריך להיות מודעים שהחוקים הללו שמקדמים הם חוקים לטבעונים ולא לאנשים ששותים חלב, אוכלים ביצים ושניצל לא עלינו. היום כל עניין גידול בעלי החיים מעוגן בתקנות מאוד מתקדמות גם על פי הנהלים הבין לאומיים, ואי אפשר להיכנס לכל מיני חוקים לא מוגדרים שלא יאפשרו אחרי זה לחקלאים לעבוד", הם אומרים.

קדמון, מגורש מכפר דרום שבגוש קטיף, מתייחס גם לעיוות המוסרי שדגלו בו אותם פעילי בעלי החיים בזמן הגירוש. "כמגורש אני חושב שיש קורלציה בין השמאל לארגוני בעלי החיים. ראינו איך האנשים האלו רצו בגוש קטיף לטפל בחתולי רחוב אבל תמכו בגירוש התושבים. כשיש ערבוב של טוב ורע אז אנשים מגיעים לעיוותים. אם אנשים תמכו בגירוש מחד גיסא, וכשהמדינה באה לשקם את המגורשים אז בגלל לטאת שחור הזנב בחולות חלוצה, או הפרפר באזור לכיש, יכלו לעקב ולגרום לכך שאנשים ימשיכו לגור בצריפונים ובקראווילות שלהם עוד שנתיים ושלוש אז יש פה עיוות. זה גולם שקם על יוצרו ולא צריך לתת לגולם הזה לפרוץ".